TV 2 søker engasjementsreportere
TV2.no er blant Norges største nyhetstjenester. Vil du bidra til at vi vokser ytterligere digitalt? Nå søker vi flere engasjementsreportere til nyopprettede stillinger historisk TV 2-satsing.
Vi utlyser nå 30 nye stillinger for å styrke vår digitale slagkraft. TV 2 søker flere dyktige journalister og digitale innholdshoder som skal jobbe tett med alle innholdsområdene våre: nyheter, sport og norske produksjoner – og med et av landets mest innovative utviklermiljøer. Arbeidssted er Bergen eller Oslo.
TV 2 er et stort univers som består av live-TV, strømmetjenesten TV 2 Play, og TV2.no som et nyhetsdrevet nettsted innen alle innholdskategorier. Vi skal styrke desken vår, og etablerer i tillegg en helt ny breaking-desk. Derfor trenger vi nå Norges beste spesialister på «breaking news». Vi skal også i gang med en betydelig satsing på sosiale medier, engasjement, digital video og live. Og ikke minst: vi topper det hele med flere journalister innen norske produksjoner, underholdningsområdet, og målrettet journalistikk til unge.
TV 2s enorme innholdsunivers skal løftes ytterligere digitalt, og vi trenger deg med digital kompetanse, journalistisk teft, og ikke minst et brennende engasjement for innhold og formidling. I TV 2 er mulighetene uendelige, utfordringene mange – og du får jobbe sammen med noen av de flinkeste og hyggeligste folkene i medienorge.
Om jobben
Dette er en ny type journalistrolle i TV 2. Som engasjementsreporter vil du ha ansvar for å lage innhold og tjenester som engasjerer TV 2s brukere på tvers av vår samlede innholdsportefølje. Du vil også utvikle og forbedre TV 2s evne til å utnytte potensialet i innholdet som blir laget. Konkret innebærer jobben blant annet følgende oppgaver og ansvar:
- Prioritere og produsere innhold som bidrar til at tv2.no utnytter fanbaser maksimalt
- Gi råd om hvilke konsepter/programmer som bør prioriteres for maksimal engasjementsutnyttelse, og hvordan
- Identifisere hvilket TV 2-innhold som engasjerer mest, og skape innholdet som gjør at tv2.no blir stedet folk liker best
- Analysere data vi samler inn fra det som publiseres. Forstå hvordan innsikten bør brukes til å bedre innholdet og produktet vi tilbyr brukerne, og formidle dette til hele TV 2
- Produsere artikler, quizer, poller, videoer og alt vi ennå ikke har tenkt på ennå, som bidrar til at engasjementet rundt TV 2s innhold øker som bidrar til at brukerne har lyst til å bruke tid på tv2.no
- Arbeide tett sammen med øvrige innholdsavdelinger, spesielt Underholdning/program, for å utarbeide publiseringsplaner der engasjerende innhold står i tillegg til den rene journalistikken
- Samarbeide tett med vekst- og utviklingsavdelingene i TV 2 for å lage produkter som gjør at brukerne blir værende hos oss, og at de kommer tilbake
- Bidra til en langsiktig konsept- og engasjementsstrategi for TV2.nos innhold
Hvem ser vi etter?
Vi tror du lykkes best i disse rollene om du har følgende egenskaper og erfaring:
- Interesse for og glede av TV 2s allsidige innholdsportefølje
- Generelt bredt interessefelt
- Erfaring med brukerinnsikt og interesse for nye, digitale brukervaner som fagfelt
- Betydelig erfaring med digitale publiserings- og analyseverktøy
- Solid erfaring med redigeringsverktøy til digitale plattformer
- Kompetanse på, og interesse for, drivere, trender og utvikling innenfor TV 2s digitale publiseringsplattformer: TV2.no, Play og sosiale medier
- Forståelse for ett eller flere kodespråk kan være en fordel
- Oppdatert på gjeldende presseetikk
Vil du vite mer?
Lytt til denne podkasten med leder for TV2.no-satsingen, Derek Bjølgerud. Her snakker vi både om arbeidsoppgavene i stillingen og om "myke ting" i jobben som er vanskelig å få fram i en stillingsannonse - som ledelse, kultur og medarbeiderutvikling.
Fortsatt nysgjerrig?
Søk stillingen, eller ta kontakt med våre rekrutteringsrådgivere i MeyerHaugen!
Rekrutterende leder i TV 2 er Chris Ronald Hermansen (chrisronald.hermansen@tv2.no) og leder i redaksjonsklubben er Margrethe Håland Solheim (
MargretheHaland.Solheim@tv2.no).
Om å jobbe i TV 2
En jobb i TV2.no gir deg store muligheter på alle plattformer i en redaksjon med stor gjennomslagskraft. Hos oss jobber vi med alt fra hardtslående nyheter og breaking news, til populære programmer som Kompani Lauritzen og Åsted Norge, til eksklusive sportsrettigheter som Champions League og Tour de France. Opp mot tre millioner nordmenn over 18 år benyttet seg av en eller flere av TV 2s tjenester daglig i 2021. Alt av våre nyheter, programmer, sport og andre innholdsområder, på tvers av ulike plattformer og kanaler, gir en unik mulighet for variasjon og motivasjon. Det er gjennom denne bredden TV 2 skal stå ut, og være et førstevalg for publikum, og en attraktiv arbeidsplass for de skarpeste i bransjen.
Hos oss møter du journalister med stort engasjement, som er modige og står opp for det som er rett og viktig. Vi setter høye krav til faglighet og etisk bevissthet. Vi er tett på gjennom historier som engasjerer, og jobber med journalistikk som skal være relevant for det mangfoldet av nordmenn vi er til for. Derfor er også mangfold viktig for oss på arbeidsplassen. Vi skal fortelle historiene som uten oss ikke hadde blitt fortalt, og være der folk er – hvor og når de vil.